2009-11-22

I Jerrys fotspår

Världens genom tiderna bästa tv-serie alla kategorier, om du frågar mig: Seinfeld. Vänner, Sex and the city, Grey's Anatomy och Criminal Minds kan slänga sig i väggen. De spelar inte ens i samma liga. Även om det har gått över tio år sedan Seinfeld lades ned funkar serien lika bra idag och det finns knappt ett avsnitt som jag inte skrattar åt (och jag har sett alla, dem flesta mer än en gång).

Konstigt nog har jag inte lyckats besöka Jerrys, Georges, Elaines och Kramers favorithak förrän idag, trots att det har stått på min "att göra i New York-lista" i flera år. Och nog ser utsidan ut precis som på tv!? Kunde nästan höra jingeln börja spela i huvudet när jag närmade mig... Eftersom scenerna från restaurangen är inspelade i studio gick vi aldrig in utan valde istället att gå till Toms granne och köpa varm choklad. Det var bara ca 10 grader och sol här idag och lite kallt i luften faktiskt...

Inga kommentarer: