2010-03-15

En kopp the

Kaféer som serverar gott the i porslinskoppar växer inte på träd på Manhattan. Blaskigt Starbucks-the i pappersmugg "on the go" är inte min grej, så desto gladare blev jag när jag sprang på ett kafé på lagom avstånd hemifrån som serverar på riktiga koppar och fat för gästerna som sitter kvar. Pluspoäng också för chaithet som görs på lösthe istället för sliskig syrup, den mysiga atmosfären, sortimentet av närproducerat och ekologiskt, den icke-existerande NY-attityden och chocolate chip cookies "to die for"! Men det var porslinskoppen som gjorde att jag definitivt går dit igen! (och igen och igen...)

Fika när det är som bäst - perfekt en regnig marssöndag!

2 kommentarer:

elis sa...

Trevligt! Skulle gärna uppleva NY tillsammans med dig och inte bara i din lägenhet, någon gång. Vem vet...

Johanna Lindgren sa...

Ja - välkommen tillbaka!!! Efter ett år i äpplet känns det som jag börjar få kläm på stan. Dessutom har jag hittat massor av mysiga ställen vi skulle kunna gå till för att fika och käka gott och shoppa lite och bara hänga!

Välkommen, säger jag även till dem som ännu inte varit här! ;o)