2010-03-31

Motståndskraft

Jag har insett de senaste dagarna att jag behöver förstärkning! Det krävs inte mycket regn på New Yorks gator för att de ska svämma över totalt, avrinningen är minimal. Decimeterdjupa vattenpölar är ingen ovanlighet och häromdagen fick jag tassa omkring i strumpor på jobbet för att ge skorna en chans att torka, bara för att bli lika blöt på hemvägen igen... Det var droppen - bokstavligt talat! Nu ska jag ta upp kampen mot regnet med mina nyinköpta gummistövlar. Om regnet vågar visa sig (vilket det i och för sig gärna får vänta ett bra tag med) så är jag beredd!

Johanna - Regnet, 1 - 0

6 kommentarer:

Markus sa...

Och samtidigt som du är ute och går i vattenpölar så kan du lära dig alfabetet och att räkna. Så fint!

Anonym sa...

Vi gick precis efter en fika hos Jenny, Jesper, Sigge och Hedvig.

REGNET - Familjen HHF, 1-0

Johanna Lindgren sa...

Har inte du varit i New York, Markus?? Det är faktiskt tunnelbanelinjerna jag har på stövlarna...

Dags för revansch, HHF - på med galonisarna!!

stella svedberg sa...

hej johanna det är din kusin stella här kul att se din blogg den var fin! hejdå johanna.
från stella

Anonym sa...

Hej Johanna!
Jag tänkte bara påminna dig om att du och Mark har varit gifta i 600 dagar imorgon, så du har nu lite tid att komma på något sätt att uppvakta honom imorgon! Gissa om han skulle bli överraskad!!!
Grattis till er båda för att ni har varit gifta 599 dagar idag!!!!
Kram!!! från HHf

Johanna Lindgren sa...

Hej kusin vitamin Stella och välkommen till min blogg! Kul att du har hittat hit!!

Hur har du räknat ut det, Hannah? Har du lite för lite att göra eller?? ;o) Ska tänka ut något att uppmuntra min sjuka make med imorgon då - tack för tipset!

Nytt inlägg kommer snart...jag somnade på soffan igår efter jobbet efter min nattflygning tillbaka till NY... Men idag ska jag nog kunna hålla mig vaken!