2010-03-25

Mot ny adress


Visa större karta

Jo, nu är det äntligen klart! På lunchrasten idag skrev jag på kontraktet för vår nya lägenhet och redan om en månad bär det av fem kvarter österut... 67 Wall street blir den nya adressen och efter mycket velande fram och tillbaka om olika stadsdelar känns det bra att vi äntligen har bestämt oss för en lägenhet. Nu blir vi kvar i FiDi, dessutom i en väldigt fin och fräsch "1 bedroom", motsvarande en svensk tvåa.

Nu önskar jag bara att jag kunde knäppa med fingrarna och vakna upp på plats i nya lägenheten med alla möbler på plats. Att flyttpacka är inget jag ser fram emot - att inreda den nya lägenheten däremot ska bli desto roligare! Och tankearbetet är redan igång...

8 kommentarer:

Markus sa...

Gratulerar, det är ett väl ett trevligt område, ganska nära till en favorit toast ställe, har jag för mig. Flytta är du väl gansk van med.

Blir bra när vi kommer och hälsar på dig ;-)

Anonym sa...

GRATTIS till er nya längenhet!!! Synd att vi inte kan hjälpa till och packa eller torka skåp! Hörs snart!! Många kramar!!! /Hannah

Anonym sa...

..det såg fånigt ut! Erbjuda städhjälp när man har atlanten emellan!..

..

Anonym sa...

lämnar ett tredje meddelande för säkerhets skull!
Klart jag hade hjälp till om vi hade varit där!! Hörs ihelgen!
//Hannah

elis sa...

Hannah, du är ju för go. Alla anledningar att åka till NYC ska tas tillvara.

Johanna, vilken typ av lägenhet är er. Jag gick in på sajten och tittade på floorplan. Alla verkar trevliga men jag fastnade för G. Pratar man om storlek i yta i USA, här i Sverige nämner man ju gärna antalet kvadratmeter.

elis sa...

? ?

Skickar med de frågetecken jag uppenbarligen glömde förut.

Johanna Lindgren sa...

Jag hörde att ni kommer i höst, Markus!! Kul - bäddsoffan står och väntar på er. Då kan du också passa på att visa toast-stället som jag hört så mycket om!

Tack för erbjudandet Hannah, men du har fortfarande en innestående flyttstädning att inhämta från mig efter att du som höggravid hjälpte mig flytta från Skövde... Dessutom behöver vi inte städa så noga eftersom de ändå ska renovera vår gamla lägenhet - tjoho!

Eva-Lisa - vår lägenhet är en B-lägenhet på översikten. Jag hoppas att inte grannarnas matos kommer in till oss bara, eftersom deras kök ser ut att vara i VÅR lägenhet... Jag har faktiskt inte måtten på den nya lägenheten och har inte hört hur stor den är heller - det verkar inte lika viktigt här som i Sverige precis som du säger - men den är nog lite mindre än den vi har nu, fast det går ju bort ganska många outnyttjade kvadratmeter på vår nuvarande hall där man kan springa 60-meterslopp...

Anonym sa...

"hjälpte mig flytta från Skövde....." hummm det kan man tolka på många sätt..... Tro inte att det var för att hjälpa dig flytta från skövde!!!!!!!! Men om jag hjälpte dig med lägenheten är jag nöjd..... hahah!! kram Hannah