2010-06-13

Fotbad

De flesta kanske inte tänker på New York som en badstad, men faktum är att det finns en hel del stränder i närheten av stan. Eftersom jag ägnade större delen av förra sommaren i Sverige hann jag inte testa stränderna, men det tänker jag ta igen i år. Igår tog jag och en kompis tåget till den milslånga stranden Long Beach för att bada. Tji fick vi - när vi klev av tåget var det både mulet och blåsigt... I ärlighetens namn var det väl inte strålande sol och 30 grader varmt på Manhattan heller, men det brukar ju vara finare väder vid kusten! Några tappra själar vågade sig faktiskt i vattnet, men jag nöjde mig med att doppa tårna. Badpremiären 2010 får vänta till en varmare dag. Den som döpte en del av stranden till "Polar Bear beach" tänkte kanske på en dag som denna? Isbjörnarna, liksom glassköparna, lyste dock med sin frånvaro.

På tal om stränder - två av de tio bästa stränderna i Usa finns i New York enligt en färsk undersökning.

Inga kommentarer: