2010-06-08

Fotoprojekt

Jag har en plan. Jag hade den redan förra året när vi bodde i den gamla lägenheten, med den lååååånga hallen, men precis när jag kom igång fick vi besked om att vi var tvungna att flytta och jag lade den på is. Men nu är jag på gång igen! Planen är att jag ska rama in några snygga New York-foton och sätta upp dem i hallen, men nu i vår nya hall istället. Nu samlar jag på fina New York-vyer med kameran för att kunna slutföra projektet. I fredags gick vi över Brooklyn Bridge med kameran och passade på att ta med stativet för lite nattfotografering, vilket resulterade i några ok bilder. Men det är svårt att bedöma sina egna bilder, tycker jag. Vilka är bra nog att förtjäna en plats på väggen egentligen? Och är det snyggare med svartvita stadsfoton kanske?

Manhattan Bridge och en grönvit Empire State Building

...eller kanske så här? (fast i en lite mer bearbetad version...)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker Manhattan Bridge gör sig absolut finast i färg! Jag har under flera år haft samma tanke på att ta fina bilder fast hemifrån öjn o förstora - helst skulle jag vilja ha en tredelad tavla men med samma motiv genom alla tavlorna. Får ta med kameran o göra ett försök i sommar! Är ni hemma nåt i sommar? KRAM

Anonym sa...

Jag tycker också i färg!!!
kram Hannah

Johanna Lindgren sa...

Tack för synpunkterna! Kan hålla med om att denna på Manhattan Bridge verkar bli bättre i färg. Kommer liksom fram fler detaljer då...

Jag ska till Sverige sista halvan av juli/början av augusti och är nog på Gotland sista veckan eller nåt åt det hållet. Vore kul om vi kan ses nåt då, Petra!

Jenny sa...

Jag måste också lägga mig i så klart!
den i färg med bron sedd snett underifrån är klart bäst, den andra i färg tycker jag är för plottrig alldeles för mycket lampor helt enkelt!
Underbara bilder iaf!
Kram