2009-03-13

Housewife

Som den exemplariska hemmafru jag ju är ;), har jag nu planerat kvällens middag när Mr M kommer hem efter en flygning till Japan och Alaska. Väl passande en pilot står Flygande Jakob på menyn. Kanske slår jag på stort och fixar dessert också?? Inte så mycket för att jag är sugen på att laga, mer sugen på att äta... Det är ju ändå fredag! Dessutom bestod dagens bukfyllelunch – i sann studentanda bör tilläggas – av havregrynsgröt och knäckemacka... Havregrynsratarna till trots måste jag säga att det faktiskt är helt ok, om inte till och med ganska gott. Och lätt! Två minuter i mikron och lunchen är lagad.

Har inte riktigt vant mig vid gasspisen ännu. Det är super när man kokar thevatten, vattnet kokar upp på nolltid. Desto svårare när man kokar ris... Vattnet tar slut mycket fortare och när vattnet tar slut börjar det lätt lukta bränt popcorn. Vis av erfarenhet ska jag denna gång laga dubbel sats (om hälften sitter fast som ett mörkbrunt lager i botten) och ta extra vatten.

Det kan vara så att jag har en baktanke med middagen... Med nyvunnen energi från en god middag kan vi kanske tillsammans få ihop bokhyllan som tar upp större delen av vardagsrumsgolvet. Med bokhyllan på plats kan vi få undan alla högar på golvet och då skulle jag kanske till och med kunna ta några foton på lägenheten och publicera här. Håll ut!

Trevlig Let´s Dance-kväll alla svenskar!

Inga kommentarer: