2009-03-23

Mellanmål

Jag vet inte om det är matoset från Planet Gyro på gatan nedanför som tränger in genom de icke så täta fönstren, eller det faktum att det är alldeles för nära till köket och allt gott jag vet finns där. En sak är i alla fall säker: att sitta på soffan och tentaplugga hela dagarna gör mig hungrig. Inte direkt hungrig på mat, utan mer sugen på något gott... Och är det något det här landet kan så är det att göra goda snacks! Min nya favorit är denna syrliga, krämiga, grekiska yoghurt med söt, len honung vid sidan. Som på risifrutti, ni vet. Yum!

3 kommentarer:

elis sa...

Yoghurt med honung - en klassiker. Nu i praktisk combo.

elis sa...

Låter supergott! själv blev jag sugen på amerikanska donuts igår när jag såg en bild på Lindas kontor.

Anonym sa...

Det låter gott och man känner igen det där suget som bara finns där när man går hemma...
Det är kul med din blogg jag läser den (och SLA)varje morgon till frukost!