2009-03-21

Vegetarisk biff??

Det kanske är fler än jag som skulle reagera på texten ovanför den långa köttdisken på Whole Foods? 100% vegetarian diet. "Konstigt, det ser ju inte som quorn direkt", tänkte jag första gången jag såg det. Sen dess har jag gått och klurat lite och det enda jag kan komma på är att kossorna är vegetarianer. Det är väl så det måste vara, eller? Det står ju "Proud to offer grass-fed beef", så det är min teori. Men konstigt är det fortfarande.

Whole Foods är för övrigt en av de absolut bästa mataffärerna jag besökt nånsin. De erbjuder ekologiska varor i mängder, med en superfräsch frukt- och grönsaksavdelning, en ostdisk i klass med Falbygdens ost och mängder av fisk och kött som känns bra att både köpa och äta (speciellt om man har läst den skrämmande Fast food nation/Snabbmatslandet). Nackdelen? De kombinerar Manhattans matpriser med priser för ekologiska varor, så det blir lätt ett hål i plånboken om man ska handla allt där. Men färskvarorna handlar jag mer än gärna där!

2 kommentarer:

elis sa...

Vilken rolig skylt. Man blir ju lite konfunderad först men det är säkert som du äsger - korna har haft en ekologisk diet. Härligt med ekologiska varor. Det var ju inte det vanligaste på hyllorna i ameriska butiker så som jag minns det. Synd att det ska vara dyrt.

elis sa...

amerikanska - skulle jag skriva, inte ameriska. Jag kan inte stavva det är helt klart!