2010-01-14

Bra glid

Idag stod det skridskoåkning på programmet - för mig, Mr M och en hel drös ungar. Under vinterhalvåret poppar det upp isbanor lite här och var på Manhattan men det var första gången vi fick tummen ur, fyllde termosen med varmt the och gav oss ut. Det var länge sen sist, men när jag väl fick upp farten på skridskorna gick det riktigt bra! Ja, om man bortser från att jag inte vet hur man stannar då... Försökte öva på det, men efter att jag hade ramlat två gånger gav jag upp och fortsatte framåt istället. Pluspoäng också för att jag inte lyckades meja ned ett enda av alla barn på isen!

Förresten, posen på bilden ovan är tagen bara sekunderna innan jag hoppade upp och gjorde en trippel salchow (med hockeyskridskor, javisst!), tyvärr hann inte Mr M hämta sig från chocken snabbt nog för att hinna fota...

3 kommentarer:

Erik sa...

Härligt med skirdskor, men det ser farligt ut utan hjälm.

Andreas sa...

Haha, grymt! De var inte igår man stod på ett par grillor direkt. Kör ett par piruetter för mig med nästa gång =).

Johanna Lindgren sa...

E: Hjälm? Jag kan rapportera att over here har inte ens de minsta skridskoåkarna hjälm. Tänkte faktiskt på att det är lite märkligt, man skulle ju faktiskt kunna stämma New York City eller nåt om man ramlar och slår huvudet... Fast å andra sidan stod det varningstext på "armbandet" man fick när man betalade för åkningen, så det var väl någon slags klausul.

A: Måste säga att det gick väldigt ostadigt framåt när jag klev på isen, kommer inte ens ihåg när jag senast åkte. Men det var skoj, så jag rekommenderar ett åk! Träningsvärk i både lår och bakdel idag, så det var väl till lite nytta också... ;)