2010-01-03

Sött och värmande

En uppfriskande vinterpromenad var tanken, men den ändrades så fort jag stack näsan utanför dörren. De sex minusgraderna på termometern visade sig vara betydligt fler i vinden och istället för promenad blev det tunnelbana och varm choklad... Ett besök på The City Bakery för deras omtalade varma choklad med egengjord marshmallows har varit på min Att göra-lista sen jag flyttade till New York, men det är först de senaste kalla veckorna det har varit aktuellt med varm choklad.

Trögflytande, fluffig och krämig choklad... Hur gott låter inte det?? Men tro det eller ej (jag vet att det låter otroligt), chokladen var faktiskt för chokladig och mäktig för mig, något jag inte ens visste var möjligt... Däremot var marshmallowen gudomlig, om än lite för mycket den med (det var ju ingen liten bit man fick...). I små små doser, däremot, är det ren njutning i en kopp!


Chokladfabriken...

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är på min 'att-göra-lista' också!! :-)
Hannah