2010-01-19

New England-favoriter

We're back! Tillbaka i verkligheten igen efter en härlig semesterhelg i Boston. Vi gick och gick och gick runt staden och hann faktiskt se en hel del trots att vi bara vara där ett drygt dygn. Det var mitt andra besök i Boston och båda gångerna har jag varit där i januari. Nästa gång får det bli på sommaren, för jag tror att Boston är en väldigt trevlig sommarstad! Ganska liten, med New York-mått mätt, och gemytlig, precis vid havet. I like!

Höjdpunkten på resan var nog ändå middagen på den underbara fisk- och skaldjursrestaurangen Legal Sea Foods där vi passade på att testa flera specialiteter från New England: såväl hummer som crab cake och clam chowder. Och det var gott - väldigt, väldigt gott!

På hemvägen tog vi en liten avstickare till New Hampshire för att handla skattefritt... Där har de nämligen ingen skatt, varken på det man tjänar eller det man köper! Vi stannade i en elektronikaffär precis på andra sidan gränsen (som i Tyskland fast med andra varor...) och jag passade på att köpa en ny laptop - förhoppningsvis både piggare och raskare än min gamla trotjänare från 2006. Tjoho!

Med den lilla avstickaren lyckades vi besöka hela fyra amerikanska stater på mindre än 48 timmar: New York, Connecticut, Massachusetts och New Hampshire. Tror nästan det är ett nytt personligt rekord.

I korthet: en helg, fyra delstater, långa promenader, mysig stad, god mat, ny dator, nytt rekord. Eller nåt åt det hållet.

Crab cake - yummi!

Mmmm - clam chowder

Inga kommentarer: