2010-01-11

Vardag igen

Semester...det var tider det... nu är jag bara ledig...

Efter en veckas härlig ledighet som har varit rena semestern (om än obetald sådan) har Mr M flugit sin kos och jag försöker göra lite nytta här hemma genom att beta av att göra-listan... Bara för att jag inte jobbar behöver jag ju inte ligga på soffan och slappa - i alla fall inte hela dagarna! Men jag måste erkänna att det är ganska skönt att ta dagen som den kommer. Sätta klockan utan att jag måste och veta att jag kan snooza sex gånger om jag vill, ta en promenad i solen efter frukost, se lite på tv, ta en runda med kameran, baka lite bröd, kolla lite facebook, läsa bok... Med andra ord har rastlösheten ännu inte fångat mig i sitt grepp och skulle den börja göra sig påmind har jag fortfarande två oöppnade julklapps-dvd-boxar med över 1700 minuters underhållning som bara väntar på att ta sig från bokhyllan till dvd:n. Jag tror jag suger på den karamellen några dagar till...

Semesterfika...

Inga kommentarer: